Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av sofie granéli - 14 augusti 2011 21:06



TACK

till er som valt att stödja min insamling "Änglafonden". Just nu är insamlingen uppe i halva (!) insamlingsmålet och detta efter mindre än en månads tid!


Idag är dessutom fler änglar "påväg" med posten, det är en så härlig känsla att så många väljer stödja min insamling och skänka pengar till barncancerfonden - jag är stolt & rörd över era insatser, Ni är riktiga änglar!

Av sofie granéli - 14 augusti 2011 10:42


Vad gör Barncancerfonden?

Barncancerfondens ändamål är att samla in medel för att förebygga och bekämpa cancersjukdomar hos barn och att arbeta för en bättre vård- och livssituation för cancerdrabbade barn och deras familjer.

För att på bästa sätt kunna nå ändamålen arbetar Barncancerfonden inom tre olika områden:

Forskning och utbildning

Det som har störst inverkan på livet för cancerdrabbade barn är utan tvekan den nya kunskap som uppkommer genom forskning.

Barncancerfonden arbetar därför med att:

  • stödja forskning inom barncancerområdet
  • stödja utarbetande av nya metoder för behandling och undersökning av barn med cancer
  • stimulera erfarenhetsutbyte och spridning av forskningsresultat.
  • stödja vårdpersonalens utbildning och fortbildning inom barncancerområdet.

Familjestöd

Ett gott omhändertagande under och efter behandlingstiden underlättar livet för cancersjuka barn och deras familjer.

Barncancerfonden arbetar därför med att:

  • erbjuda familjerna möjlighet till rekreation och rehabilitering
  • säkerställa att familjerna har stöd under och efter barnets behandling

Information

Ökad kunskap om barncancer bidrar till en bättre livssituation för drabbade barn och deras familjer.

Barncancerfonden arbetar därför med att:

  • bedriva informationsverksamhet om cancersjukdomar hos barn och dess följder
  • driva opinionsbildande arbete för att förbättra villkoren för de sjuka barnen och deras familjer.

Som ett komplement till ovanstående arbetar Barncancerfonden även med att:

  • vara ett samarbets- och samordningsorgan för de lokala barncancerföreningarna
  • samarbeta med andra organisationer som driver liknande frågor i Sverige och internationellt
  • driva opinionsbildande arbete för att möjliggöra en fortsatt god situation för insamlingsorganisationer i Sverige.

(information lånad från barncancerfonden.se)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna hit till min blogg! Här kommer du att kunna få information om barncancerfondensamt se mina smycken och läsa om min insamling "Änglafonden" som jag skapat i förmån för barncancerfonden.

För mer information kontakta mig Sofie.graneli@hotmail.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards